The Power Of Color

Vakbladen.com-HL-Design-Post-KLEIN-300x150

De kleur van een product is in hoge mate bepalend voor de uitkomst van de aankoopbeslissing. Consumenten wegen kleur zwaarder dan vorm, nummers en woorden. Dat is een les uit de psychologie. De waarde van kleur moet dan ook niet onderschat worden, vinden ze bij DesignPost Amsterdam.

Het interieurcollectief organiseert voor donderdag 17 mei een bijeenkomst onder de titel ‘The Power of Color’, met inleidingen van Bart van Tigchelt (Color Navigator) en  Christoph Brach (Raw Color). DesignPost AmsterdamCruquiusweg 111 in Amsterdam. Aanvang 17.30 uur. Aanmelden kan hier.

Lees ook
Kleur van het jaar

Kleur van het jaar

Kleureninstituut Pantone heeft de kleur Living Coral benoemt tot kleur van het jaar 2019. Volgens Pantone symboliseert de kleur onze ‘aangeboren behoefte aan optimisme en vreugdevolle bezigheden.’ Het is een schakering van oranje met een gouden ondertoon, die, zo stelt Pantone, tegenwicht moet bieden aan de sterk gedigitaliseerde wereld....

TweeDoek

TweeDoek

Het bedrijf Vij5 ontwikkelde de TweeDoek. Dit bijzondere product heeft twee functies. Het is namelijk een theedoek en een handdoek in één. Aangezien het product inmiddels bijna uitverkocht is heeft het bedrijf besloten een nieuwe serie te gaan maken. Maar wat worden de nieuwe kleuren van deze serie? Om de designliefhebber bij deze keuze...

True colours

True colours

Van ambachtelijk tot industrieel, unica tot massa design, van textiel en keramiek tot meubels. Allesontwerper Hella Jongerius heeft inmiddels een indrukkend oeuvre opgebouwd. In haar werk neemt kleur een belangrijke plaats in. Als art director bij het Zwitserse Vitra ontwikkelde ze een kleuren- en materialenbibliotheek, en voor haar vooruitstrevend...