Meer uitgaven, maar minder positief

business-163464_1280-250x141

Nederlandse consumenten hebben in juni ongeveer 3% meer besteed dan een jaar eerder, meldt het CBS. Vooral de uitgaven aan duurzame goederen zijn in juni toegenomen. Men gaf ongeveer 4,5% meer uit aan duurzame producten dan in juni 2017. Daarnaast gaf men meer uit aan o.a. voedingsmiddelen, energie, water en diensten.

Het consumentenvertrouwen is echter gedaald van 23 in juli naar 21 in augustus. De koopbereidheid blijft volgens het CBS gelijk.

Meer over
Lees ook
Groei omzet detailhandel

Groei omzet detailhandel

De omzet voor winkels in vloeren, meubels en woninginrichting is in januari 2019 gestegen ten opzichte van dezelfde maand in 2018, meldt het CBS. De omzet voor winkels in doe-het-zelf artikelen, keukens en vloeren steeg met 6,2% ten opzichte van het jaar ervoor. Winkels in meubels en woninginrichting behaalden een omzetgroei van 2,2%.  Met deze...

Online omzetgroei pure internetverkopen neemt af

Online omzetgroei pure internetverkopen neemt af

De online omzetgroei in de detailhandel neemt af, zo blijkt uit cijfers van het CBS. In het vierde kwartaal van 2018 groeide de online omzet met 16%.  Dat is het kleinste verschil sinds eind 2014.  Dit is grotendeels te wijten aan de pure internetverkopers, bedrijven die onlineverkoop als hoofdactiviteit hanteren. De online omzetgroei...

Producentenvertrouwen februari

Producentenvertrouwen februari

Het producentenvertrouwen steeg in februari naar 6,3 ten opzichte van 5,8 in januari. De producenten in de hout- en bouwmaterialenindustrie waren het meest positief. Zij behaalden een gemiddelde van 17,1. Dit was wel lager dan in januari. Toen behaalden deze producenten nog een gemiddelde van 21,6.  De producenten in de industrie waren vooral...